Hamulec ręczny

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Herdi
    Drive
    • 2004
    • 50

    Hamulec ręczny

    dede_adam,
    o boshe ale paskudne te milosreki
    orginalny chyba najlepszejszy jest

    wiec szukam dalej ....
    Adaś cos slabo szukasz http://www.allegro.pl/show_item.php?item=42977049
    Pozdrawiam Herdi

    Gravity Audio Experts
  • razaw
    Classic
    • 2004
    • 16

    #2
    Hamulec ręczny

    Mam problem z hamulcem ręcznym. Działa tylko na jedno koło. Podciągnąłęm ile się dało na śrubie pod podłokietnikiem- tak do momentu prawie blokowania tej dobrej strony, ale nic to nie dało gdyż druga strona jak nie hamowała tak nie hamuje .
    Mechanik mówił, że nic się nie da zrobić tylko trzeba wymienić linki, gdyż nie ma żadnej regulacji przy kołach ( myślałęm żeby tam tą gorszą stronę podciągnąć, ale nie wiem teraz co robić)
    Co myślicie?


    Razaw L&K 2001 AHF
    118/259

    Komentarz

    • Martinez
      L&K
      • 2004
      • 1366
      • Audi

      #3
      Mechanikiem nie jestem, ale te linki to chyba nie jest jakaś strasznie dorga impreza? Ile to kosztuje?
      Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
      teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
      czarna AR 156 1.8 T.Spark

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Linka to linka a sam mechanizm to drugie. Przeciez nowa linka wyladuje w ustawieniu(na tej srubie) w tym samym miejscu, no chyba ze naciagnela sie 5cm to fakt zmiana linki cos moze dac. Hamulec bebnowy (nie wiem jak tarcza nie rozkladalem) ma linke wprowadzona do srodka i od jakosci okladzin i samych "wnetrznosci"(sprezynki, napinacze, regulator) zalezy jak bedzie dzialac. Zanim bym bral sie za linke o ile nie jest urwana, bo moze byc tez tak, to zrobilbym przeglad samego hamulca i wyjasnil mechanikowi ze to ma dzialac a nie mowic ze ten typ tak ma.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Tedeusz
          Classic
          • 2007
          • 8

          #5
          czy ktoś może wysłać zdjęcie jak powinien wyglądać dobrze wyregulowany hamulec ręczny, chodzi o linki, bo jedna jest dłuższa , a druga krótsza?

          dziękuje za informacje

          Komentarz

          • grzesio99
            Drive
            • 2007
            • 59

            #6
            WITAM

            mam to samo prawy ręczny jest prawie dobry a lewego nie ma, dzisiaj nadspawalismy z kuzynem troszkę ten rozpierak (koła z bębnami z tyłu) i nic to nie dało.
            Jak auto jechało tak jedzie na ręcznym.

            Pomoże ktoś??

            Z góry dzięki i pozdrawiam
            Kolor: czerwień rajdowa
            Model: GLX
            Silnik: 1,6 AEE z LPG
            UPro520XL + A1500

            Komentarz

            • piotrw79
              Classic
              • 2009
              • 31

              #7
              Hmm wydaje mi sie że najpierw musisz sprawdzić czy obie linki wogóle sie poruszaja tzn czy nie sa zardzewiałe w środku( tak miałem w poprzednim samochodzie) później sprawdziłbym grubość okładzin czy nie sa zbytnio wytarte i w końcu sam cylinderek czy wogóle się rozpiera. Acha może tez być juz wytarty sam bęben i wtedy nic nie da ani wymiana linek ani nawet tarcz. Musisz to sprawdzić najlepiej gdzieś w danych serwisowych jaka powinna być grubość bębnów. Możliwe że szybciej wyciera się jedna strona i stąd takie kwiatki.
              1.9 TDI 90 KM 4.2 - 4.5 l/1OO trasa 6.2-6.5 miasto

              Komentarz

              • piterwariat
                Classic
                • 2008
                • 14

                #8
                Podaj najpierw rodzaj hamulca (tarcze czy bębny). Przy tarczowych długość linek jest taka sama. Nie mam pewności ale przy bębnach chyba też. Sprawdź każdą linkę, czy się swobodnie przemieszcza w pancerzu. Jeśli masz bębny, to sprawdź też czy szczęka z dźwignią hamulca ręcznego nie jest tak zardzewiał, że dźwignia stoi w miejscu.Jeśli tak, to masz szczęki do wymiany.

                Komentarz

                • b-bar01
                  Elegance
                  • 2007
                  • 985
                  • Octavia I (1U2)
                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez piterwariat
                  Podaj najpierw rodzaj hamulca (tarcze czy bębny).
                  no właśnie, jak bebnowy to często wysiadają cylinderki, nowy kosztuje ok 60-70 pln
                  jak tarczowy to mógł sie zapiec mechanizm od recznego przy zacisku, niestety cięzko to naprawić i pozostaje wymiana całego zacisku.
                  *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                  Komentarz

                  • custom
                    Drive
                    • 2008
                    • 44

                    #10
                    ja też nie miałem ręcznego na lewe koło , okazało się że pancerz linki był przecięty, dostała się tam woda i korozja powstała, wymiana linki (koszt 80zł oryginał) i wszystko gra.
                    Musisz sprawdzić czy linki się ruszają w pancerzach to najczęstsza przyczyna

                    Komentarz

                    Pracuję...